Lavendar Flying Butterfly

fredag 2 september 2011

Virkad isbjörn!

När jag köpte tidningen 101 nya idéer nr 1 2011 så fanns en bedårande amigurumi-isbjörn där. Jag är inte direkt amigurumitypen, men isbjörnen var så söt! Jag beslutade mig för att göra den i ett ganska tjockt ullgarn som jag hade liggande. Jag tyckte dock att kroppen i mönstret var lite oproportionerlig, så jag hittade en annan kropp som jag provade att virka och det fungerade fint tillsammans med isbjörnens huvud.

Kroppen som jag hittade är en "muminkropp" som finns hos crochetamigurumi, mönstret finns här! Jag kunde som vanligt inte låta bli att ändra en del, men det här mönstret fungerade som ett bra grundmönster!




3 kommentarer:

  1. Den är jättesöt, din isbjörn. Kram Fru Inez

    SvaraRadera
  2. Jag letade efter mönster på att virka isbjörn och hittade ditt inlägg. Vilken söt en, jag skulle jättegärna göra en sån! Såg mönstret på kroppen men har du lagt upp mönster på huvudet och öronen någonstans? Ha det fint! /Emma

    SvaraRadera