Lavendar Flying Butterfly

lördag 2 augusti 2014

En underbar present!

Vissa presenter är bättre än andra! I födelsedagspresent fick jag en garnfärgardag! Jag behövde inte bekymra mig om att köpa varken garn eller färg utan det enda jag skulle göra var att infinna mig! Vilken lyx!
 Presenten fick jag av Fru Inez och vi färgade hemma hos Humlesurr i garnkorgen. Vi använde batikfärger och blandade till de nyanser vi var sugna på. Medan vi lekte hej vilt med färgexperiment så skötte "Herr Inez" markservicen och bjöd på smarrig lunch!
 Gröna toner, rosa toner samt hallontoner stod på önskelistan! Värmen var enorm och garnet torkade fort, så dagen efter hade vi varsin garnvinda och nystade garn som galningar! Närmare tre kilo garn färgade och nystade vi! När vi delat systerligt så hade jag kassen full med underbara kulörer! Kan en present bli bättre än så??!!
 Väl hemma igen efter fantastiska dagar ville jag ju att mina garner skulle få bo lite extra fint så då kom min nya korg väl till pass!
 Hade lite fina Tildatyger hemma som också kom väl till pass!
 Sydde en "påse" och trädde runt kanten på korgen och då blev det så här fint!
 Glada garner i en glad korg!
 Fru Inez hade påbörjat ett överkast med den här rutan och jag blev också sugen på det....
 ....så nu håller jag på att "virka mig igenom" alla nyanser vi färgade! Här är 12 av dem och det återstår fortfarande några till! Lystern på garnet är fantastisk och en del av dem blev lite melerade vilket också ger extra liv!
 Det behövs 210 rutor till mitt överkast som så småningom ska virkas ihop med vitt garn, och eftersom jag redan gjort 12 rutor så är jag ju redan under 200-strecket!!! Heja mej!
 Dessa underbara pasteller gör mig GLAD! Det känns som om min korg är en skattkista fylld med dyrbarheter!
 Tusen tack Fru Inez för världens underbaraste present och stort tack till Humlesurr för att vi fick vara i din underbara trädgård och mysa i dagarna två!

1 kommentar:

  1. Så himla fint det kommer att bli. Enkelt är verkligen bäst ibland.

    SvaraRadera