Lavendar Flying Butterfly

tisdag 16 augusti 2011

Virkad handväska!

När jag precis snöat in på virkning gjorde jag en handväska. Jag är lite väsk-galen och naturligtvis måste man som "nyvirkfrälst" ha en virkad väska! Väskan är virkad med stolpar och axelbandet är fasta maskor på längden i olika färger för att få ett randigt axelband. Därefter virkade jag en stjärna och sydde på (jag är lite stjärn-galen också!!!) och till sist gjorde jag knapparna virkade. När väskan var färdigvirkad hittade jag ett tyg som jag batikat för evigheter sedan och det fick äntligen bli använt, till foder. Det blev en liten ficka i fodret också och på den sydde jag mitt lilla "namnband".
Namnbanden kan man använda på allt möjligt som man gjort, sytt eller virkat. Det finns många företag som saluför märkband i textil, jag beställde mina här: http://www.minanamnband.se/



1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka läckra färger du har på dina virkade alster! Fina saker!
    Kul att få se. Jag ska försöka hålla kolla här nu.
    Ha det så bra så ses vi snart!
    Kram Marie

    SvaraRadera