Lavendar Flying Butterfly

måndag 11 februari 2013

Den här halsduken gjorde jag i höstas men har inte gjort slutjobbet med att virka rosor som ska pryda den. Nu har jag äntligen gjort den färdig och här är resultatet. Garnet är Baby Alpaca Silk, helt fantastiskt mjukt!!
Mönstret är ett Dropsmönster, modell 136-4. Det enda jag blev lite missnöjd med är att jag virkar så hårt så att jag tyckte att min sjal blev lite för liten jämfört med vad jag hade velat, den blev mer som en halsduk. Men den är mjuk och go ändå!
Here is  shawl I made before christmas. The pattern is a Drops pattern number 136-4 in a baby alpaca silk yarn.

6 kommentarer:

  1. Jättesöt sjal! Färgerna får mej att tänka på våren!!!Hoppas på att den kommer snart.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättefin sjal med fina rosor! Kram Y

    SvaraRadera
  3. Fräscht och fint med rosor och allt!
    (Om du tycker virkningen blir för hård kanske du kan prova att byta till en större vikrnål?)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Åhh så fin! Vårlika ich härliga färger!

    SvaraRadera
  5. Kjempefint halstørkle du har heklet! :-)

    SvaraRadera