Lavendar Flying Butterfly

söndag 23 september 2012

Broderi!

 Igår broderade jag för första gången sedan jag gick i mellanstadiet! En kurs i fritt broderi blev det igår, jag fick skaka liv i mina minst sagt gamla kunskaper!
Fördelen med fritt broderi är ju att man gör precis som man vill, inga mönster eller så - det passar mig perfekt!
 Jag gjorde ett nålbrev där jag ska förvara mina nålar, broderandet gav mersmak!
 Färgåtergivning blir jättekonstig på den här färgen, både nålbrevet och min lilla blomma är broderat på ett synnerligen lila ylletyg.

Yesterday I tried  embroidery  for the first time since I was ten years old. I attended a course and I am definitely going to continue! I made a needlecase for my needles and a little flower.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Själv är jag av naturen oförmögen till broderi... Och den blå färgen är helt kunglig på min skärm, hur lila du än har den i verkligheten...

    SvaraRadera